• Login Ny kunde? Tilmeld dig nu

    Tilmeld dig vores loyalitetsprogram!

    10 % rabat med nyhedsbrevet​
    Optjen Collect Me points​
    75 DKK Fødselsdags voucher

Tjek venligst dine oplysninger i de felter, der er markeret med rødt.

Generelle vilkår og betingelser for TAX FREE Heinemann onlinebutikken

Velkommen til TAX FREE Heinemann onlinebutik!

Vores webshop tilbyder følgende tjenester:

Leveringsservice

Hvis du har en gyldig flybillet, kan du gennemføre en bindende ordre på ethvert af de produkter, vi tilbyder, op til 6 måneder før din rejsedag, og få dine køb leveret belejligt til dit hjem.

Forudbestilling

Benyt dig af muligheden for at foretage en ikke-bindende reservation af produkter i en af vores TAX FREE Heinemann-butikker i lufthavnen og afhent dine køb personligt på et passende tidspunkt.

I det følgende fremgår vores generelle vilkår og betingelser for forretningsforhold mellem Gebr. Heinemann Retail ApS og dig som bruger af vores leverings- og forudbestillingstjenester via vores onlineplatform www.taxfree-heinemann.dk. Læs venligst disse generelle vilkår og betingelser samt vores privatlivspolitik omhyggeligt.

Afsnit I: Generelle bestemmelser

  1. Anvendelsesområde og udbyder
  2. Registrering, konto, adgangsoplysninger
  3. Bestillingsproces
  4. Billedrettigheder og varemærker

Afsnit II: Særlige betingelser for brug af vores TAX FREE Heinemann leveringsservice

  1. Indgåelse af aftale
  2. Leveringsbetingelser og selvforsyningsreservation
  3. Priser og forsendelsesomkostninger
  4. Betalingsbetingelser
  5. Ejendomsforbehold
  6. Fortrydelsesret
  7. Kontraktlig returret
  8. Mangler og erstatningsansvar
  9. Oplysninger i henhold til Miljøbeskyttelsesloven og tilhørende bekendtgørelse (WEEE-bekendtgørelsen)

Afsnit III: Specifikke betingelser for brug af vores forudbestillingstjenesten

  1. Forudbestilling og bekræftelse af modtagelse
  2. Bindende tilbud/manglende leveringsmuligheder/annullering/ændring
  3. Indgåelse af aftale

Afsnit IV: Afsluttende bestemmelser

  1. Gældende lovgivning
  2. Klagemuligheder
  3. Oplysninger om udenretslige forlig
  4. Juridiske konsekvenser af individuelle bestemmelsers ugyldighed

Afsnit I: Generelle bestemmelser

  1. Anvendelsesområde og udbyder
    1. De generelle vilkår og betingelser, der er angivet nedenfor, gælder for din registrering som kunde i vores TAX FREE Heinemann-onlinebutik, din brug af hjemmesiden (se afsnit I og IV), din brug af TAX FREE Heinemann-leveringstjenesten (se afsnit I, II og IV) og din brug af forudbestillingstjenesten (se afsnit I, III og IV).
    2. TAX FREE Heinemann onlinebutikken drives af

      Gebr. Heinemann Retail ApS
      Vestvej 1
      2700 Kastrup
      Danmark
      Telefon: +45 53 85 23 62
      E-Mail: service@taxfree-heinemann.dk
  2. Registrering, konto, adgangsoplysninger
    1. For at registrere dig i vores TAX FREE Heinemann onlinebutik og kunne bruge vores TAX FREE Heinemann leveringsservice og/eller forudbestillingsservice skal du
      1. være mindst 18 år gammel og
      2. være myndig til at indgå en bindende aftale med os uden at være begrænset af gældende lovgivning.
    2. Du garanterer, at de oplysninger, du sender til os under registreringen, er nøjagtige, korrekte og fuldstændige, samt at du straks vil underrette os om eventuelle ændringer i disse oplysninger.
    3. Hver bruger har kun tilladelse til at oprette én konto. Men du har også mulighed for at bestille som gæst uden oprettelse af en konto.
    4. Som bruger har du ikke tilladelse til at give tredjeparter adgang til adgangsoplysninger for din konto i vores TAX FREE Heinemann onlinebutik. Dette er for at sikre, at ingen tredjeparter kan misbruge din konto.
    5. Du anerkender hermed, at du er ansvarlig for hver gang dit brugernavn og din adgangskode bruges til at få adgang til vores TAX FREE Heinemann onlinebutik, for så vidt dette i det mindste skyldes uagtsomme handlinger eller undladelser.
    6. Hvis du mister dit brugernavn og din adgangskode, disse bliver stjålet, eller du opdager, at din konto er blevet brugt af en tredjepart uden din viden, skal du kontakte os og ændre din adgangskode så hurtigt som muligt.
  3. Bestillingsproces
    1. Du kan lægge de produkter, der er tilgængelige på taxfree-heinemann.dk, i din indkøbskurv til TAX FREE Heinemann-leveringstjenesten eller forudbestillingstjenesten. Du kan til enhver tid se og ændre dit valg af varer, før bestillingen eller forudbestillingen afsendes.
    2. TAX FREE Heinemann-leveringstjenesten og forudbestillingstjenesten må ikke begge bruges sammen som en del af én bestilling.
    3. Du må kun bruge vores TAX FREE Heinemann-leveringstjeneste og forudbestillingstjeneste, hvis du accepterer de generelle vilkår og betingelser ved at klikke på knappen "Accepter GV&B".
  4. Billedrettigheder og varemærker
    Alle billedrettigheder og varemærker ejes af Heinemann Retail ApS eller partnere. Brugen heraf uden udtrykkelig tilladelse er forbudt.

Afsnit II: Særlige betingelser for brug af vores TAX FREE Heinemann leveringsservice

Betingelserne i afsnit II gælder kun, hvis du vælger "[Køb med betalingspligt]".
  1. Indgåelse af aftale
    1. Produkter præsenteret i vores TAX FREE Heinemann onlinebutik, udgør ikke et bindende tilbud. Ved at trykke på knappen "[Køb med betalingspligt]" afgiver du et juridisk bindende tilbud om at købe de produkter, der er i din indkøbskurv. Vores produkter sælges kun til personlig brug i almindelige husholdningsmængder.
    2. En automatisk e-mail vil blive sendt umiddelbart efter, at du har afgivet ordren for at bekræfte modtagelsen. Denne e-mail dokumenterer blot, at vi har modtaget din ordre og udgør ikke accept af din ordre.
    3. Vi kan acceptere din bestilling ved at sende dig en separat ordrebekræftelse via e-mail eller ved at sende varerne inden for tre arbejdsdage. Du vil straks blive informeret om forsendelse via e-mail.
    4. Vi gemmer kontraktens vilkår og sender dig ordreoplysningerne (bestående af din ordre, de generelle vilkår og betingelser og ordrebekræftelse) via e-mail. Du kan se tidligere ordrer på din konto.
    5. Kontrakter med kunder i vores onlinebutik indgås udelukkende på dansk eller engelsk, afhængigt af om kunden afgiver en ordre på de dansksprogede eller engelsksprogede sider i onlinebutikken. Hvis din ordre afgives på den dansksprogede hjemmeside, er kun den danske version af disse generelle vilkår og betingelser relevant. Hvis din ordre er afgivet på den engelsksprogede hjemmeside, er kun den engelske version af disse generelle vilkår og betingelser relevant.
    6. Ved at indsende bestillinger garanterer kunder, at de er over 18 år. Kunder garanterer desuden, at oplysninger om deres alder, navn og adresse, er korrekte.
  2. Leveringsbetingelser og selvforsyningsreservation
    1. Levering sker kun inden for Danmark.
    2. Medmindre andet er angivet ved produktvalg, er leveringstiden normalt tre arbejdsdage. Den leveringsperiode, der er angivet af os, påbegynder, når vi bekræfter ordren.
    3. Vi kan levere bestilte produkter separat, forudsat at produkterne kan benyttes individuelt, i hvilke tilfælde vi vil afholde eventuelle yderligere forsendelsesomkostninger.
    4. Hvis varerne efter tre leveringsforsøg ikke kan leveres, og dette er din skyld, forbeholder vi os retten til at ophæve aftalen. I dette tilfælde vil fuld refusion straks blive foretaget for alle foretagne betalinger.
    5. Hvis det bestilte produkt ikke er tilgængeligt på trods af konkrete dækningstransaktioner, fordi vi, uden dette kan bebrejdes os, ikke har modtaget produktet fra vores leverandør og ikke vil modtage produktet inden for en overskuelig fremtid, forbeholder vi os retten til at ophæve aftalen. I dette tilfælde informerer vi dig straks og foreslår, om muligt, leveringen af et tilsvarende produkt. Hvis der ikke findes et tilsvarende produkt, eller du ikke ønsker at modtage et tilsvarende produkt, refunderer vi straks enhver købspris og de relevante forsendelsesomkostninger, du har betalt.
    6. På grund af nødvendige tekniske processer i vores varestyringssystem kan en bestemt vinårgang i sjældne tilfælde være midlertidigt udsolgt. I sådanne tilfælde vil vi automatisk give dig den efterfølgende årgang, forudsat, at den er ens i type, pris og kvalitet. Skulle denne vin ikke leve op til dine forventninger, vil vi bede dig om at sende det leverede tilbage til os med angivelse af årsagen til returneringen. Vi refunderer derefter straks den fulde købspris.
  3. Priser og forsendelsesomkostninger
    1. De priser, der er angivet på produktsiderne i vores TAX FREE Heinemann-onlinebutik, inkluderer de relevante juridiske moms- og andre priskomponenter.
    2. De angivne priser inkluderer også forsendelsesomkostninger, hvis ordren udgør mindst DKK 399. Hvis ordrebeløbet udgør mindre end dette, er du ansvarlig for et fast forsendelsesgebyr på DKK 39. Som en del af tilbudskampagner kan vi gøre undtagelser fra dette til fordel for bestemte eller samtlige kunder.
  4. Betalingsbetingelser
    1. Købsprisen forfalder til betaling, når vi afsender ordren.
    2. Du kan betale med kreditkort, ApplePay eller MobilePay.
      1. Kreditkort
        Under bestillingsprocessen indtaster du dine kreditkortoplysninger. Efter vellykket legitimering som legitim kortindehaver udføres betalingstransaktionen automatisk, og kortet debiteres. For at sikre din betalings sikkerhed administreres kreditkortbetalinger af vores betalingspartner Adyen N.V. (Simon Carmiggeltstraat 6-50, 1011 DJ Amsterdam, Holland). Du vil modtage yderligere instruktioner under bestillingsprocessen.
  5. Ejendomsforbehold
    Vi bevarer ejendomsretten til alle varer, indtil fuld betaling er modtaget. Før overdragelse af ejendomsretten må produkter ikke pantsættes, stilles som sikkerhed, behandles eller redesignes uden vores samtykke.
  6. Fortrydelsesret
    1. Hvis du er forbruger (dvs. en fysisk person, der afgiver en ordre til formål, der ikke primært involverer kommercielle eller freelance forretningsaktiviteter), har du fortrydelsesret i henhold til gældende lovgivning.
    2. Med hensyn til dine fortrydelsesrettigheder rådgiver vi dig hermed som følger:
      Hvis du har bestilt flere varer ved at afgive en enkelt ordre, og varerne leveres i én levering, er dine fortrydelsesrettigheder som følger:
      – Start af fortrydelsespolitikken uden delleverancer –
      Fortrydelsespolitik
      Fortrydelsesret

      Du har ret til at fortryde denne aftale inden for 14 dage af enhver eller uden grund.

      Fortrydelsesfristen er 14 dage fra den dag, hvor du eller en tredjepart udpeget af dig, bortset fra transportøren, modtog delleverancens sidste vare.

      For at udøve fortrydelsesretten skal du underrette os (Gebr. Heinemann Retail ApS, Varegård Øst, Tværvej E, 2770 Kastrup, Att: kundeservice, Telefon: +45 53 85 23 62, E-mail: service@taxfree-heinemann.dk) ved at sende os en utvetydig, skriftlig erklæring (f.eks. via post, fax eller e-mail) om din beslutning om at fortryde denne kontrakt. Du kan, men er ikke forpligtet til, at benytte vedhæftede fortrydelsesformular.

      Meddelelse om fortrydelse betragtes som rettidig, forudsat at den sendes inden udløbet af fortrydelsesfristen.

      Følger af fortrydelse

      Hvis du udøver din fortrydelsesret for denne kontrakt, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostningerne (med undtagelse af eventuelle yderligere omkostninger som følge af, at du har valgt en anden form for levering end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder) inden for en periode på 14 dage fra den dato, hvor meddelelsen om fortrydelse af denne kontrakt er modtaget af os. Vi gennemfører tilbagebetalingen ved hjælp af samme betalingsmetode, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt med dig. Vi tilbagebetaler ikke eventuelle afholdte leveringsomkostninger, hvis du fortryder dit køb.

      Vi kan nægte at refundere din betaling, indtil du har returneret varerne til os eller har fremlagt bevis for, at du har sendt varerne tilbage til os, alt efter hvilken begivenhed der indtræffer først.

      Du skal sende varerne tilbage til os personligt eller returnere dem straks, under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor du giver os meddelelse om fortrydelse, til Gebr. Heinemann Retail ApS, Varegård Øst, Tværvej E, 2770 Kastrup, Att: kundeservice. Returneringer er rettidige, forudsat at varerne returneres inden udløbet af 14-dages perioden. Vi tilbagebetaler ikke eventuelle afholdte leveringsomkostninger, hvis du fortryder dit køb.

      Du er kun ansvarlig for eventuel værdiforringelse af produkterne, hvis en sådan værdiforringelse skyldes din håndtering af produkterne på en måde, der ikke er nødvendig for at undersøge produktets tilstand, egenskaber eller funktionalitet.


      – Afslutning af fortrydelsespolitikken uden delleverancer –

      Hvis du har bestilt flere varer ved at afgive en enkelt ordre, og varerne leveres over flere leverancer, er dine fortrydelsesrettigheder som følger:


      – Start af fortrydelsespolitikken for delleverancer –
      Fortrydelsespolitik
      Fortrydelsesret

      Du har ret til at fortryde denne aftale inden for 14 dage af enhver eller uden grund.

      Fortrydelsesfristen er 14 dage fra den dag, hvor du eller en tredjepart udpeget af dig, bortset fra transportøren, modtog varerne.

      For at udøve fortrydelsesretten skal du underrette os (Gebr. Heinemann Retail ApS, Varegård Øst, Tværvej E, 2770 Kastrup, Att: kundeservice, Telefon: +45 53 85 23 62, E-mail: service@taxfree-heinemann.dk) ved at sende os en utvetydig, skriftlig erklæring (f.eks. via post, fax eller e-mail) om din beslutning om at fortryde denne kontrakt. Du kan, men er ikke forpligtet til, at benytte vedhæftede fortrydelsesformular.

      Meddelelse om fortrydelse betragtes som rettidig, forudsat at den sendes inden udløbet af fortrydelsesfristen.

      Følger af fortrydelse

      Hvis du udøver din fortrydelsesret for denne kontrakt, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostningerne (med undtagelse af eventuelle yderligere omkostninger som følge af, at du har valgt en anden form for levering end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder) inden for en periode på 14 dage fra den dato, hvor meddelelsen om fortrydelse af denne kontrakt er modtaget af os. Vi gennemfører tilbagebetalingen ved hjælp af samme betalingsmetode, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt med dig. Vi tilbagebetaler ikke eventuelle afholdte leveringsomkostninger, hvis du fortryder dit køb.

      Vi kan nægte at refundere din betaling, indtil du har returneret varerne til os eller har fremlagt bevis for, at du har sendt varerne tilbage til os, alt efter hvilken begivenhed der indtræffer først.

      Du skal sende varerne tilbage til os personligt eller returnere dem straks, under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor du giver os meddelelse om fortrydelse, til Gebr. Heinemann Retail ApS, Varegård Øst, Tværvej E, 2770 Kastrup, Att: kundeservice. Returneringer er rettidige, forudsat at varerne returneres inden udløbet af 14-dages perioden. Vi tilbagebetaler ikke eventuelle afholdte leveringsomkostninger, hvis du fortryder dit køb.

      Du er kun ansvarlig for eventuel værdiforringelse af produkterne, hvis en sådan værdiforringelse skyldes din håndtering af produkterne på en måde, der ikke er nødvendig for at undersøge produktets tilstand, egenskaber eller funktionalitet.


      – Afslutning af fortrydelsespolitikken for delleverancer –

      For at returnere varer skal du bruge returetiketten, der følger med din ordre. Det er gratis at sende varer tilbage med returetiketten.

    3. Der er ingen fortrydelsesret for følgende aftaler:
      1. Aftaler om levering af produkter, der ikke er præfabrikerede, og hvis fabrikering kræver individuel udvælgelse eller specifikation af forbrugeren, eller som klart er skræddersyet til forbrugerens personlige behov,
      2. Aftaler om levering af produkter, der er letfordærvelige eller har en kort udløbsdato,
      3. Aftaler om levering af forseglede produkter, som af sundheds- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til returnering, hvis forseglingen er blevet brudt efter levering,
      4. Aftaler om levering af varer, hvor disse på grund af varernes art er blevet blandet sammen med andre varer efter levering, således at de ikke kan adskilles,
      5. Aftaler om levering af alkoholiske drikkevarer, hvis pris blev aftalt ved aftalens indgåelse, men som tidligst kan leveres 30 dage efter aftalens afslutning, og hvor den faktiske værdi afhænger af udsving på markedet, som virksomheden ikke har nogen indflydelse på.
    4. Fortrydelsesformularen kan downloades her.
  7. Kontraktlig returret
    1. Du har returret på alle køb foretaget i vores TAX FREE Heinemann onlinebutik i 14 dage regnet fra modtagelsen af varerne. Denne returret betyder, at du har ret til at fortryde aftalen ved at returnere varerne til os inden for 14 dage efter modtagelsen (begyndende på dagen for modtagelse af varerne). Rettidig afsendelse af varerne er tilstrækkelig til at overholde fristen.
    2. Hvis du ønsker at returnere en eller flere bestilte varer, skal du vælge den ønskede ordre under "Ordrer" på din kundekonto og markere de varer, du ønsker at returnere, samt årsagerne til returnering. Du kan vælge, om vi skal foretage omlevering eller om vi skal refundere dine penge. Derefter bedes du printe returkvitteringen ud, klippe returlabelen ud og sætte den på pakken. Hvis dine returneringer består af flere pakker, kan du udskrive flere etiketter. Du kan derefter tage pakken/pakkerne til din DHL-afdeling.
    3. Forudsætningen for at udøve din returret er, at du kun har pakket varerne ud, prøvet eller båret varerne for at se, hvordan varerne er, og at varerne returneres hele, i deres oprindelige stand, intakte og uden skader i original emballage eller tilsvarende passende emballage.
    4. Send venligst varerne, du ønsker at returnere, til:

      Gebr. Heinemann Retail ApS
      Varegård Øst
      Tværvej E
      2770 Kastrup
      Att: kundeservice
  8. Mangler og erstatningsansvar
    1. For produkter købt i TAX FREE Heinemann onlinebutik finder købelovens mangelsregler anvendelse.
    2. Krav i anledning af mangelfulde leverede produkter er underlagt reklamationsfrist i henhold til den lovbestemte periode på to år.
    3. Vi er erstatningsansvarlige i alle tilfælde af kontraktligt og ikke-kontraktligt erstatningsansvar i tilfælde af forsæt eller grov uagtsomhed i overensstemmelse med lovbestemmelserne for at kræve erstatning eller reservedele for afholdte udgifter.
    4. I nogle tilfælde er vi kun erstatningsansvarlige - medmindre andet er angivet i afsnit 13.2 - i tilfælde af misligholdelse af en kontraktlig forpligtelse, hvis opfyldelse er en forudsætning for overhovedet at opfylde aftalen korrekt, og hvis du har en forpligtelse, begrænset til erstatning for forudsigelige og typiske skader. I alle andre tilfælde er vores erstatningsansvar udelukket i henhold til bestemmelserne i afsnit
    5. Vores erstatningsansvar for tab som følge af skade på liv, krop eller helbred forbliver upåvirket af ovenstående begrænsninger og udelukkelse af erstatningsansvar for garanterede egenskaber og i overensstemmelse med den danske produktansvarslov.
  9. Oplysninger i henhold til Miljøbeskyttelsesloven og tilhørende bekendtgørelse (WEEE-bekendtgørelsen).

    Som distributør af varer, af hvilke salget kan omfatte engangsbatterier og genopladelige batterier, er vi juridisk forpligtet i henhold til WEEE-bekendtgørelsen til at informere dig som følger:

    Engangsbatterier og genopladelige batterier må ikke bortskaffes som husholdningsaffald. Du kan returnere engangsbatterier eller genopladelige batterier efter brug til os med posten eller aflevere dem gebyrfrit på et specialiseret sted i nærheden af dig (f.eks. kommunalt affaldsindsamlingscenter eller en forhandler). Som slutbruger er dette din juridiske forpligtelse.

    Den tilstødende illustration betyder, at engangsbatterier og genopladelige batterier ikke må bortskaffes som husholdningsaffald. Forkert bortskaffelse af genopladelige engangsbatterier kan have en skadelig indvirkning på miljøet og menneskers sundhed på grund af de kemikalier, som batterierne indeholder. Derfor er separat bortskaffelse af gamle batterier særlig vigtig for miljø og sundhed.

    Engangsbatterier og genopladelige batterier er også mærket med de kemiske symboler for de skadelige stoffer, de indeholder. Batterier, der indeholder mere end 0,0005 masseprocent kviksølv, mere end 0,002 masseprocent cadmium eller mere end 0,004 masseprocent bly, er mærket med de relevante kemiske symboler for disse metaller (f.eks. Cd for cadmium, Pb for bly og Hg for kviksølv).

Afsnit III: Specifikke betingelser for brug af vores forudbestillingstjeneste

Betingelserne i afsnit III gælder kun, hvis du vælger "[Forudbestilling]".
  1. Forudbestilling og bekræftelse af modtagelse
    1. Hvis du under bestillingsprocessen (afsnit 3) klikker på "[Forudbestillingsknap]" for at tilvælge forudbestillingstjenesten, fungerer din forudbestilling som en anmodning til os om at få lov til at gennemføre en indkøbsordre hos os. Dette er ikke det samme som en bindende erklæring.
    2. Forudbestillingen skal foretages 24 timer før flyafgangstidspunktet, for at vi kan tage stilling hertil.
    3. Når din forudbestilling er gennemført, modtager du en bekræftelse herpå via e-mail, som indeholder ordreoplysninger og rejseinformation samt giver dig et ordrenummer. Denne bekræftelse er kun til orientering og udgør ikke en bindende forpligtelse. Dette er derfor ingen garanti for, at de forudbestilte varer befinder sig på afhentningsstedet eller i kassen i de TAX FREE Heinemann-butikker, du har valgt.
  2. Bindende tilbud/manglende leveringsmuligheder/annullering/ændring
    1. Når du har gennemgået og bekræftet leveringsmulighederne, ordresammensætningen og varelevering på afhentningsstedet eller ved kassen, modtager du en forudbestillingsbekræftelse via e-mail. Bekræftelsen indeholder ordrenummeret, en guide til afhentningsstedet/kassen samt et link til dit personlige kundeområde, hvor du til enhver tid kan fremsøge ordrens status.
    2. Hvis varens pris er lavere ved afhentning på afhentningsstedet/kassen end den bekræftede pris for varen i forudbestillingsbekræftelsen, vil den pågældende lavere pris være gældende.
    3. Vi vil straks informere dig, hvis det ved gennemgang af leveringsmulighederne ser ud til, at den vare, du har bestilt, ikke er tilgængelig. Hvis kun en del af den bestilte vare er tilgængelig, vil du i kraft af forudbestillingsbekræftelsen være bundet til at købe denne vare. Samtidig vil du straks blive informeret om den manglende leveringsmulighed vedrørende de øvrige varer. I sjældne tilfælde kan en bestemt vinårgang blive helt udsolgt meget hurtigt. I sådanne tilfælde vil du blive forsynet med den efterfølgende årgang, forudsat at det er ens i type, pris og kvalitet.
    4. Du har til enhver tid ret til at annullere din ordre. Vi vil straks bekræfte annulleringen via e-mail. Ændringer er desværre ikke mulige. Afhængigt af lufthavnen kan det dog være muligt at afgive en ny forudbestilling op til 24 timer før afgang.
    5. Du er under ingen omstændigheder forpligtet til at afhente eller købe de forudbestilte varer. Hvis du ikke har afhentet varen inden dit flys afgangstidspunkt, annullerer vi forudbestillingen. Vores bindende forpligtelse er ikke længere gældende, hvis varer ikke afhentes inden flyafgangstidspunktet.
  3. Indgåelse af aftale
    1. Aftalen træder først i kraft, når du køber de forudbestilte varer ved kassen i den TAX FREE Heinemann-butik, du har valgt.
    2. Den pris, der er angivet i forudbestillingsbekræftelsen, forfalder til betaling ved afhentning.

Afsnit IV: Afsluttende bestemmelser

  1. Gældende lovgivning
    Under hensyntagen til præceptive internationale privatretlige regler, er forretningsforholdet, der eksisterer mellem dig og os, underlagt dansk ret.
  2. Klagemuligheder
    Hvis du vil klage over en vare, som du har købt hos TAX FREE Heinemann onlinebutik, er du altid velkommen til at kontakte os.

    Heinemann kan kontaktes via:
    Email: service@heinemann-retail.dk
    Telefon: +45 2788 2362 mandag til fredag kl. 09.00 til 15.00
    Almindelig post: Gebr. Heinemann Retail Aps, Vestvej 1, 2770 Kastrup
  3. Oplysninger om udenretslige forlig
    Europa-Kommissionen stiller en platform til onlinetvistløsning til rådighed, som er specielt beregnet til forbrugere med bopæl i et andet EU-land, og som du kan finde på http://ec.europa.eu/consumers/odr. Enhver tvist, der opstår som følge af eller i forbindelse med disse vilkår og betingelser, og hvor der ikke forinden er opnået enighed med Gebr. Heinemann Retail ApS, kan henvises til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg, www.naevneneshus.dk. Eventuelle fortsatte tvister kan herefter indbringes for Forbrugerklagenævnet eller domstolene i Danmark.
  4. Juridiske konsekvenser af individuelle bestemmelsers ugyldighed
    Hvis en bestemmelse i disse generelle vilkår og betingelser er ugyldig, påvirker dette ikke gyldigheden af aftalen som helhed. De relevante lovbestemmelser vil finde anvendelse i stedet for de ineffektive bestemmelser.

Status: januar 2024